
Dilemmagame (Cyber)pesten
Op zoek naar een manier om (cyber)pesten op een speelse en impactvolle manier bespreekbaar te maken? Of naar een manier om samen met je klas omgangsregels en een klasse norm te maken? Zet onze dilemmagame (Cyber)pesten in.
Wat doe je aan discriminatie in de klas? Pesterijen, uitsluiting op basis van afkomst en groepsdruk. Problemen waar je als docent dagelijks tegenaan loopt. Dit bespreekbaar maken is een grote uitdaging.
VRIEND&VIJAND in de klas is een digitaal, interactief en ervaringsgericht project over sociale veiligheid op het vo en mbo. Het project is gebouwd rondom zes dilemma games. De leerling bekijkt een scène op het eigen device en bepaalt zelf het verloop van de situatie. Door de games, confrontaties en gesprekken worden jongeren bewust van hun denkbeelden, houding en gedrag.
Naast de dilemmagames bestaat het traject uit:
Dit levert het op
VRIEND&VIJAND sluit aan bij de wettelijke zorgplicht van scholen.
Diederik Wismans
Projectleider Onderwijs
Dit project is op maat te maken op thema en doelgroep. En zowel als scholenprogramma of als eenmalige workshop in te zetten. Meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op.